علم و فناوری قدرت‌آفرین است  
کد خبر: 4193730
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴

علم و فناوری قدرت‌آفرین است  

مسئول سابق سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) استان خراسان جنوبی گفت: علم و فناوری یکی از حوزه‌های قدرت‌آفرینی است و امروز پیشرفت‌های شگرفی در عرصه علم داشته‌ایم.

هادی ایمانی، مسئول سابق سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع)استانبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، هادی ایمانی، مسئول سابق سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) استان خراسان جنوبی امروز ۲۳ دی در مراسم تودیع و معارفه مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان اظهار کرد: یکی از خرده‌گفتمان‌های منظومه فکری رهبر معظم انقلاب حوزه علم و فناوری است.

وی گفت: در بیانیه گام دوم ابتدا به موضوع علم و فناوری اشاره شده است و نتیجه آن قدرت‌آفرینی برای جمهوری اسلامی ایران است که در حوزه توسعه و پیشرفت در جهاد علمی و فناوری شاهد هستیم.

ایمانی با بیان اینکه کلیدواژه‌ای که رهبر معظم انقلاب در حوزه علم و فناوری به آن اشاره دارند؛ توسعه و پیشرفت است، گفت: معنویت آن جا معنا پیدا می‌کند که همراه با علم و تعالی و پیشرفت باشد، لذا علم و معنویت زمانی رابطه تنگا‌تنگی با یکدیگر خواهد داشت که همراه با خدمت باشد و از معنویت جدا نباشد.

مسئول سابق سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) استان با بیان اینکه روح علم و فناوری معنویت است، افزود: علم و فناوری یکی از حوزه‌های قدرت‌آفرینی است و ما امروز پیشرفت‌های شگرفی در عرصه علم داشته‌ایم و هوش مصنوعی از موضوعات نوظهور است و هم اکنون کشور در رتبه دهم دنیا است.

وی با بیان اینکه ابرقدرت‌ها در حوزه سیاست و قطعا کشور ایران به عنوان کشور تعیین‌کننده است، بیان کرد: کشورهای غربی قدرتی ۲۰۰ساله دارند و اما این در کشور ما قدمت تاریخی دارد.

ایمانی با اشاره به عملکرد سازمان بسیج، علمی، پژوهشی و فناوری در طی یک سال و نیم گذشته تصریح کرد: توجه به هم‌افزایی، همکاری و تعامل با دستگاه‌های کشور، همکاری با برگزاری ۱۴ رویداد علمی، ایجاد بانک اطلاعاتی با همکاری‌ دانشگاه‌ها، پارک علم و فناوری، برگزاری رویداد استانی ایده‌شو، ارتباط با هلدینگ‌ها و شرکت‌های فناور، حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در برنامه تلویزیونی میدان از جمله اقدامات یک سال ونیم بسیج علمی استان بوده است.

مسئول سابق سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) استان با اشاره به اینکه در حال حاضر هشت طرح حمایتی را پیش رو داریم که لازم است سرمایه‌گذاری بر روی این طرح‌ها اتفاق بیفتد، افزود: ارائه تسهیلات دانش‌بنیان به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، ایجاد کارگاه‌های مشاوره‌ای، اخذ نمایندگی پیشگامان و ایجاد دفتر آن در پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از 65 طرح فناورانه، ارتباط با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از دیگر اقدامات بسیج علمی است.

وی گفت: در سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان سعی شده است مسائل استانی دنبال شود تا بتوان فضای گفتمانی در حوزه دانش‌بنیان در سطح استان داشته باشیم.

وی اظهار کرد: در حوزه علمی، پژوهشی و فناوری همکاری و هم‌افزایی خوبی مراکز دانشگاهی، علم و فناوری انجام شده است.

حسن سهرابی‌فر، مسئول جدید سازمان بسیج، علمی، پژوهشی و فناوری استان نیز در این جلسه گفت: امیدواریم با هم‌افزایی خوب با مراکز علمی بتوانیم، اقدامات مؤثری در استان برای حل مشکلات استان برداریم.

وی با بیان اینکه اولویت برنامه‌های سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان توجه به منویات رهبر معظم انقلاب که در دیدار با نخبگان داشته‌اند است، گفت: همکاری با اقشار دانشور بسیج، تشکیل بانک اطلاعات دانشی و استفاده از توان تخصصی نخبگان را از اولویت‌های دیگر بسیج علمی نام برد.

سهرابی‌فر افزود: با توجه به ظرفیت‌های عظیم استان هنوز به فعلیت نرسیده‌ایم و باید با استفاده از توان همه ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و مراکز علمی برای توسعه استان گام برداریم.

انتهای پیام
captcha